Eğitim Amaçları
Programın Eğitim Amaçları (EA)
- EA 1: Ulusal ve uluslararası düzeyde ilgili sektörlerde bilgisayar yazılımı ve donanımı alanlarında teknik bilgisini kullanarak karşılaşılan problemleri başarılı bir şekilde çözebilen ve sistem tasarımları yapabilen bilgisayar mühendisleri yetiştirmek.
- EA 2: Ulusal ve uluslararası kurumlarda ileri düzeyde araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabilecek yetkinlikte bilgisayar mühendisleri yetiştirmek.
- EA 3: Ulusal ve uluslararası düzeyde alanında rekabet edebilen ve girişimci bilgisayar mühendisleri yetiştirmek.
1.3. Program Çıktıları (PÇ)
Bilgisayar Mühendisliği Program Çıktıları |
MÜDEK Çıktıları |
PÇ 1 |
Matematik, fen bilimleri ve Bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
i |
PÇ 2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
ii |
PÇ 3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, yazılımı, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
iii |
PÇ 4 |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
iv |
PÇ 5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Bilgisayar mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
v |
PÇ 6 |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
vi |
PÇ 7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
vii |
PÇ 8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
viii |
PÇ 9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
ix |
PÇ 10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
x |
PÇ 11 |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
xi |
Program Çıktıları – Program Eğitim Amaçları Eşleştirme Matrisi
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
EA 1 |
X |
X |
X |
X |
|
X |
|
X |
X |
X |
X |
EA 2 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
|
X |
EA 3 |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
X |
X |
X |